tag:blogger.com,1999:blog-6251384255901288773.post2289800523870666972..comments2024-02-14T07:22:02.192+01:00Comments on Ο ΥΠΝΟΒΑΤΗΣ: ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΟΝ "ΓΥΨΟ"ΥΠΝΟΒΑΤΗΣhttp://www.blogger.com/profile/15687269545530053811noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-6251384255901288773.post-90922078269813573592016-04-25T16:55:58.249+02:002016-04-25T16:55:58.249+02:00Επί του παρόντος, ξαναχτύπησε με ηρωϊκό σχόλιο περ...Επί του παρόντος, ξαναχτύπησε με ηρωϊκό σχόλιο περί Φαράκου και ...χίππηδων και στα σχόλια ξανάρχισε το πανηγύρι (και πόσα δεν δημοσίευσε σκεφτείτε).<br /><br />http://diskoryxeion.blogspot.gr/2016/04/hippies-1969.htmlAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6251384255901288773.post-78001105859181236582016-04-25T10:32:29.530+02:002016-04-25T10:32:29.530+02:00Μετά τη μούφα Φράουλες και Αίμα o μουφολόγος σκοπε...Μετά τη μούφα Φράουλες και Αίμα o μουφολόγος σκοπεύει να ασχοληθεί και με τις μούφες Woodstock και Easy Rider<br /><br />http://diskoryxeion.blogspot.gr/2016/04/thunderclap-newman.html?showComment=1461535350462#c3905837560141975304Mungo Terryhttps://www.blogger.com/profile/09679333007116682965noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6251384255901288773.post-54136117665662038772016-04-23T18:30:10.202+02:002016-04-23T18:30:10.202+02:00Το είχα και το έχασα (προφανώς δανείζοντάς το σε κ...Το είχα και το έχασα (προφανώς δανείζοντάς το σε κάποιον που συνέχεια "ξέχναγε" να το επιστρέψει). Δυστυχώς τότε δεν ξέραμε σε τί ντοκουμέντα θα εξελίσονταν αργότερα εκείνα τα βιβλιαράκια.<br />Θα καθήσω να το ξαναδιαβάσω, να θυμηθώ...ΥΠΝΟΒΑΤΗΣhttps://www.blogger.com/profile/15687269545530053811noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6251384255901288773.post-77797853217694891382016-04-23T15:10:49.250+02:002016-04-23T15:10:49.250+02:00ισως να το έχεις ήδη κάπου και να μου διέφυγε αλλά...ισως να το έχεις ήδη κάπου και να μου διέφυγε αλλά υπάρχει κι αυτό το εξαιρετικό στην συλλογή μου κι ευτυχώς και ανεβασμένο.<br />http://gianniszelianaios.blogspot.gr/2012/11/blog-post_14.html<br /><br />Κλείτωρhttps://www.blogger.com/profile/02431243819898395497noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6251384255901288773.post-33470203381209860132016-04-21T14:21:22.705+02:002016-04-21T14:21:22.705+02:00Δεν νομίζω ότι είναι θέμα απήχησης ούτε ποιός έπετ...Δεν νομίζω ότι είναι θέμα απήχησης ούτε ποιός έπεται ποιού. Ο "υπαρκτός" κατέρρευσε εξαιτίας των "αξεπέραστων εσωτερικών του αντιφάσεων" και μάλιστα σε περίοδο αποκλιμάκωσης του Ψυχρού Πολέμου. Δηλαδή θα κατέρρεε ούτως ή άλλως. <br />Για να μην πω ότι τρεφόταν από τον πόλεμο όπως ακριβώς ο δυτικός καπιταλισμός κι ότι κατέρρευσε μόλις έμεινε χωρίς πολέμους.<br /><br />Το γεγονός ότι κανείς δεν είχε μπορέσει να προβλέψει (ούτε καν να υποψιαστεί) την κατάρρευσή του κι ότι το καθεστώς μέχρι την τελευταία στιγμή κατόρθωνε να δείχνει πανίσχυρο, αποδεικνύει το κολοσσιαίο μέγεθος του σκηνοθετημένου ψέματος -και της κενότητας- που ήταν ο "υπαρκτός". Μαζί του κατέρρευσαν και τα απανταχού καλωδιωμένα πρακτορεία της σκηνοθεσίας. Τί έχει μείνει σήμερα από τον μαρξισμό; Ορφανοί βρυκόλακες σαν τα ΚΚ και διάφορα αριστερίστικα γκρουπούσκουλα με ιντερνετική μόνο παρουσία. Μια γραφικότητα. <br /><br />Πιστεύεις στις νεκραναστάσεις; Τότε θα πρέπει να πιστέψεις ότι η θεολογία του Μεσαίωνα έχει ίσες πιθανότητες για κάτι τέτοιο. Οι παπάδες πάντως το πιστεύουν, όσο και οι μαρξιστές για τη δική τους θεολογία. Επισημαίνω εμφατικά αυτή την ομοιότητα.<br />Μια άλλη ομοιότητα είναι ότι όπως το εγχώριο παπαδαριό "θυμήθηκε" στη δεκαετία του '60 ... τον Διαφωτισμό που ερχόταν να αλώσει την ρωμηοσύνη με τη ροκ και τη σεξουαλική απελευθέρωση (όπως λέει ο Κατσάπης), έτσι και οι σημερινοί εναπομείναντες μαρξιστές "θυμήθηκαν" τον "αναθεωρητισμό". Ο κάθε γραφικός σ' αυτόν τον κόσμο έχει τα φαντάσματά του. <br /><br />Δεν είναι θέμα μεταμοντέρνας "επίθεσης" το ότι χριστιανοί και μαρξιστές περιμένουν ο καθένας τη δική του Δευτέρα Παρουσία. Θέμα ψυχοθεραπείας είναι.<br />ΥΠΝΟΒΑΤΗΣhttps://www.blogger.com/profile/15687269545530053811noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6251384255901288773.post-54485463607028246112016-04-21T13:38:17.355+02:002016-04-21T13:38:17.355+02:00Δεν έχει νόημα να εικάσουμε πως θα εξελισσόταν ο τ...Δεν έχει νόημα να εικάσουμε πως θα εξελισσόταν ο τότε καπιταλισμός χωρίς το ανατολικό μπλοκ ή και χωρίς την κομμουνιστική ιδέα στο εσωτερικό του (που προηγήθηκε). Οπως δεν έχει νόημα να εικάσεις το αντίστροφο, πώς θα εξελισσόταν ο υπαρκτός αν δεν ήταν σε ντεφάκτο μόνιμη εμπόλεμη κατάσταση. Αυτά έγιναν, μέσα σε ένα συγκεκριμένο και καθοριστικό πλαίσιο, όπως έγιναν. Αφήνοντας πίσω στο σήμερα ιδεολογήματα και ατομικές κοσμοαντιλήψεις. Τα πρώτα χρειάζονται κριτική, τα δεύτερα αναστοχασμό, για το από δω και πέρα. Το επιχείρημα ότι η αριστερά δεν έχει απήχηση μετά την κατάρρευση του ανατολικού μπλοκ, δεν είναι πιο έγκυρο από τον ισχυρισμό ότι π.χ. η θεολογία του μεσαίωνα είναι ανώτερη της φιλοσοφίας , επειδή η περίοδος της ηγεμονΐας της απλώς έπεται χρονικά στην ιστορία.Γιώργοςhttps://www.blogger.com/profile/09104425844284864224noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6251384255901288773.post-45048658742740072402016-04-21T13:06:57.192+02:002016-04-21T13:06:57.192+02:00Δηλ. υποστηρίζεις ότι επειδή ο Ρήγκαν θα με χαρακτ...Δηλ. υποστηρίζεις ότι επειδή ο Ρήγκαν θα με χαρακτήριζε "κομμούνι" είμαι προϊόν (εν όλω ή εν μέρει;) της ψυχροπολεμικής πολιτικής των ΗΠΑ; Και το ίδιο επίσης είναι όλοι οι γιεγιέδες, ροκάδες, μπήτλιδες (ή όπως αλλιώς θέλεις πέσ' τους);<br />Δηλ. αν δεν με χαρακτήριζε ο Ρήγκαν κομμούνι, δεν θα ήμουν;<br /><br />Πιστεύεις επίσης ότι αν δεν υπήρχε το ψυχροπολεμικό κλίμα και υπήρχε μόνο ένας και αδιαίρετος καπιταλισμός στον κόσμο, δεν θα είχαν υπάρξει τα '60s και το underground; Μα αν δεχτούμε αυτόν τον συλλογιστικά αστήρικτο αφορισμό, η πρώτη συλλογιστική του συνέπεια είναι ότι δεν θα είχε υπάρξει ούτε η αριστερά (που κατ΄εσέ είχε "τη συμβολή της στα κινήματα του 68 και την αντικουλτούρα"). Διότι πού θα είχε συμβολή η αριστερά; Σε κάτι που δεν θα είχε υπάρξει; Και πώς θα είχε υπάρξει η αριστερά σε έναν αδιαίρετο καπιταλιστικό κόσμο; Ή μήπως μόνο η αριστερά μπορεί να είναι προνομιακά "αυτοφυής", αλλά όχι οι χίππηδες;<br /><br />Όσο για τον "ιδιόρρυθμο ακαδημαϊκό αναθεωρητισμό, που πάει να εξαλείψει την μεταπολεμική αριστερά στη δύση, να της αφαιρέσει και αυτά που της αναλογούν από τη συμβολή της στα κινήματα του 68 και την αντικουλτούρα, και να τα αποδώσει εξ ολοκλήρου σε αυτοφυείς γιεγιέδες, εμφανίζοντας αυτά τα κινήματα ούτε λίγο ούτε πολύ σαν απόπειρες "εκσυγχρονισμού" του καπιταλιστικού παραδείγματος"<br />νομίζω ότι δεν χρειάζεται, όχι απλώς να το προσπαθήσει, αλλά ούτε καν να υπάρξει τέτοιος "αναθεωρητισμός" (μάλιστα αυτό πιστεύω κι εγώ: ο εν λόγω αναθεωρητισμός είναι φαντασίωση των αριστερών μυστικιστών και μανιοκαταδιωκτικών - και όπως όλα τα φαντάσματα τους, έτσι κι αυτό είναι άλλος ένας κακοπροαίρετος "αναθεωρητισμός" των απόλυτων αληθειών τους που φυσικά δεν χρειάζονται αναθεώρηση).<br />Ο απλούστατος λόγος για τη μή χρεία κανενός αναθεωρητισμού στην εποχή μας είναι ότι η αριστερά έχει αυτοεξαλειφθεί προ πολλού. Οπότε τί να αναθεωρήσεις; Ένα πτώμα; Ή έναν αξιολύπητο βρυκόλακα της Ιστορίας;<br /><br />Οσο για τη συμβολή της αριστεράς στα κινήματα του 68 και την αντικουλτούρα:<br />α)στην αντικουλτούρα δεν βλέπω πού είχε η αριστερά την παραμικρή συμβολή (μάλιστα στην Ελλάδα και αλλού την πολέμησε λυσσαλέα)<br />β)στα κινήματα η αριστερά προσπάθησε να έχει κάποια συμβολή (π.χ. η αμερικάνικη New Left) μέχρι που πήρε τον πούλο μετά το σχίσμα με τους Γίππυς το 1968. Το ίδιο έγινε και στον γαλλικό Μάη. Το κοινό σημείο για όλα είναι το 1968.<br /><br />Εγώ θα έλεγα ότι οι απανταχού γιεγιέδες είναι γνήσια παιδιά της Ανάγκης και γι΄αυτό σούπερ "αυτοφυείς". Θα είχαν υπάρξει γιατί αυτό με το οποίο συγκρούστηκαν ήταν ο συγκεκριμένος τύπος βιομηχανικής κοινωνίας (κι αυτό είναι παντελώς άσχετο με τον Ψυχρό Πόλεμο). Αυτός που είναι "πλάσμα της ψυχροπολεμικής πολιτικής" είναι φυσικά η παγκόσμια αριστερά: μόλις κατέρρευσε ο "υπαρκτός" τη βρήκε ο "ξαφνικός θάνατος". <br />Ενώ το underground συνεχίζει να υπάρχει κα σήμερα με άλλες μορφές. Χρειάζεσαι άλλη απόδειξη;ΥΠΝΟΒΑΤΗΣhttps://www.blogger.com/profile/15687269545530053811noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6251384255901288773.post-79660455098287493352016-04-21T12:18:51.314+02:002016-04-21T12:18:51.314+02:00Δεν κατάλαβες μάλλον. Με την ψυχροπολεμική αμερικά...Δεν κατάλαβες μάλλον. Με την ψυχροπολεμική αμερικάνικη έννοια του όρου "αριστερά" , πιάνεσαι και εσύ για αριστερός (commie θα σε χαρακτήριζε ο ρήγκαν). Υποστηρίζω λοιπόν ότι οι υποτροφίες σε αριστερούς (liberal, μη φιλοσοβιετικούς) διανοούμενους, όπως και στους μαστοράκηδες, είναι όψεις της ίδιας ψυχροπολεμικής πολιτικής των ηπα (η προώθηση ενός μοντερνισμού /εκσυγχρονισμού/ "εκδυτικισμού", "that emphasized freedom, individualism, and democratic debate — in other words, a modernism that stood for the United States."). Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και αργότερα στα 70'ς όλη αυτή η ανάδειξη του βερολίνου -bowie, low κλπ- σαν πολιτιστικού κέντρου της σύγκρουσης δύσης/ανατολής.<br />Και επί πλέον υποστηρίζω, ότι όλο αυτό -το οποίο ήταν απόλυτα και συνειδητά μεθοδευμένο- έχει επηρρεάσει όλους όσους βρέθηκαν μέσα σε αυτό το κλίμα (εγώ το ροκ το άκουσα από τις εκπομπές του μαστοράκη, και όχι από ραδιοσταθμούς πειρατών και τους socrates τους πρωτοείδα live σε πολυκατάστημα σαν ατραξιόν στο τμήμα με τα "μπλου τζην").<br />Με αυτή την έννοια ο έλληνας γιεγιές είναι πλάσμα και της ψυχροπολεμικής πολιτικής των ηπα, και αυτό θα πρέπει τόσα χρόνια μετά να το αναγνωρίσει στον εαυτό του.<br />Όπως και η ελληνική τότε "νέα αριστερά" της πρώτης μεταπολίτευσης, να αναγνωρίσει ότι zeitgeist που συμπυκνώνεται στο σύνθημα "εκτός απ τον ιμπεριαλισμό, υπάρχει και η μοναξιά" -ήτοι η υπερπροβολή του ατομικού (και του αισθητικού, και του "αενάως νεωτερικού")- χρωστάει και στο ίδρυμα φορντ, και στους ίδιους διανοούμενους που παίρνανε τις υποτροφίες.<br />Αυτά στα πλαίσια της αυτογνωσίας (αλλά πρωτίστως εν όψει ενός ιδιόρρυθμου ακαδημαϊκού αναθεωρητισμού, που πάει να εξαλείψει την μεταπολεμική αριστερά στη δύση, να της αφαιρέσει και αυτά που της αναλογούν από τη συμβολή της στα κινήματα του 68 και την αντικουλτούρα, και να τα αποδώσει εξ ολοκλήρου σε αυτοφυείς γιεγιέδες, εμφανίζοντας αυτά τα κινήματα ούτε λίγο ούτε πολύ σαν απόπειρες "εκσυγχρονισμού" του καπιταλιστικού παραδείγματος, κάτι σαν την "επανάσταση του αυτονόητου" του γ.α.π), και όχι για να δικαιωθεί ο υπαρκτός σοσιαλισμός.<br /><br /><br />Την αβανγκαρντ την αναφέρω, επειδή βλέπω σε άλλα ποστ δικά σου, αυτή την εμμονή με την -υποτιθέμενη κατ εμέ- κεντρική αντίθεση δύσης/ανατολής στο ελληνικό φαντασιακό. Έχει μια αναλογία η ίδια κόντρα στο πεδίο της σοβαρής μουσικής του 20ου αιώνα, καθώς και το ψυχροπολεμικό σπονσοράρισμα από τα αμερικάνικα ιδρύματα της πλευράς του εκσυγχρονισμού. (εδώ άλλο ένα ακαδημαϊκό πέηπερ για το συγκεκριμένο θέμα https://repository.royalholloway.ac.uk/file/275daedd-e867-48d5-8981-ff49b1da4d5c/1/2013TsagkarakisIPhD.pdf)Γιώργοςhttps://www.blogger.com/profile/09104425844284864224noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6251384255901288773.post-42272045671104110672016-04-21T11:48:59.750+02:002016-04-21T11:48:59.750+02:00Kατ' αρχήν χαίρομαι που ξαναήρθες. Γενικά μή &...Kατ' αρχήν χαίρομαι που ξαναήρθες. Γενικά μή "μασάς". Εδώ είμαστε στις κάπως άγριες γειτονιές του διαδικτύου, αλλά τουλάχιστον ξέρουμε πού να σταματήσουμε (δηλ. οριακά μετά από εκεί όπου πρέπει).<br /><br />Χαίρομαι που παραδέχεσαι ότι η αριστερή διανόηση τα "έπαιρνε" από τους αμερικάνους. Το επόμενο βήμα είναι να παραδεχτείς ότι το κόμμα είχε δώσει εντολή για νομιμοφροσύνη, όχι μόνο στους διανοούμενούς του, αλλά και στους χρήσιμους ηλίθιους που "άδειασε" στα ξερονήσια συστήνοντάς τους νηστεία και προσευχή.<br /><br />Το ότι ο Μαστοράκης και οι στημένοι ψευτογιεγιέδες του έβγαιναν στην τηλεόραση πού κολλάει; Ισχυρίστηκε ποτέ ο Μαστοράκης και τα "ζούδια" του ότι θα κάνουν την επανάσταση; Ή μήπως αποτέλεσε ποτέ ο Μαστοράκης την έκφραση των αυθεντικών "γιεγιέδων" (ή όπως αλλιώς θέλεις πέσ' τους) στην Ελλάδα; Πότε;<br /><br />Ή μήπως τα "έπαιρναν" από τους αμερικάνους (σαν τον αριστερό Ραφαηλίδη) οι Eξαδάκτυλος, oι MGC, oι ΜΟRKA, oι Socrates, οι Gazuama Sinchartas, ή ο Λεωνίδας Χρηστάκης (αυτός που ξεβράκωσε τις ΝΑΤΟεπιχορηγούμενες αριστεράντζες);<br /><br />Η ... αβάν γκαρντ(!) επίσης, πού κολλάει;ΥΠΝΟΒΑΤΗΣhttps://www.blogger.com/profile/15687269545530053811noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6251384255901288773.post-65149573359926332202016-04-21T10:51:37.205+02:002016-04-21T10:51:37.205+02:00Καλά, η επιτομή του anything goes και της μεταμοντ...Καλά, η επιτομή του anything goes και της μεταμοντέρνας αφήγησης. Στέκομαι μόνο στην αναφορά για τις "υποτροφίες αριστερών" (έναντι των διώξεων των γιεγιέδων): Οι διανοούμενοι της αριστεράς -βασικά οι liberals, οι άλλοι ήταν στη μακρόνησο και μετά στη γυάρο- έπαιρναν υποτροφίες (όχι μόνο εδώ), στο ίδιο πλαίσιο που ο μαστοράκης και οι γιεγιέδες εμφανίζονταν στην τηλεόραση της χούντας πιο συχνά από τον καμπαφλή, και που η ελληνική αβαν γκάρντ συνέχισε να χρηματοδοτείται από το ίδρυμα φορντ, μέσω των δοξιάδη/παπαϊωάννου,, και στη διάρκεια της χούντας. >>>(Επιστήμονας, Ph.D., English, University of Texas at Austin, 1999) "By digging through their archives — not the first resources one might think of when composing a literary history of American modernism — Barnhisel shows how these agencies helped to transform a loose collection of antiestablishment, purposefully difficult artists into a prominent prong of Cold War diplomacy, and in the process turn “modernism” into a style of representation equally at home in IKEA and MoMA. In chapters that detail art exhibitions organized by the USIA; book publishing programs funded by the Department of State; arts journals paid for by the Ford Foundation and, discretely, by the CIA; and the Voice of America radio broadcasts that beamed US-centered programming into dozens of countries, Cold War Modernists admirably captures the wide variety of institutions that, from the late 1940s until the mid-1960s, attempted to woo European and South American intellectuals away from their Soviet sympathies with an interpretation of modernism that emphasized freedom, individualism, and democratic debate — in other words, a modernism that stood for the United States." https://www.ciaonet.org/attachments/27873/uploads?1438795827Γιώργοςhttps://www.blogger.com/profile/09104425844284864224noreply@blogger.com